Gierige pin

woensdag 17 september 2014

...zullen ze daar bij Juffertje Uil gedacht hebben, toen ik van 3 stofjes de volledige 20 cm kocht. Met 10 cm had ik anders ook toegekomen, maar er zijn grenzen aan het fatsoen, zelfs voor mij.

Principieel naai ik niet op vraag - niet zolang mijn hoofd nog overloopt van de ideeën waar ik ook al geen tijd voor vind tenminste. Maar bij tijd en wijle maak ik een uitzondering, voor zaken die bij nauw aan het hart liggen bijvoorbeeld. Met de ouders van Tuur maakten we kennis op de cursus Visueel Communiceren in Vlaamse Gebarentaal met baby's en peuters (georganiseerd door Fevlado en Diversus, voor de geïnteresseerden, echt geweldige cursus!).  Tuur is net als Janne doof geboren. En enkele maanden geleden kreeg hij zijn eerste cochleair implantaat.

Hier beschreef ik al de uitdaging die een ouder tegemoet gaat om het uitwendig apparaatje bij zijn of haar baby op zijn plaats te houden, en ook de haarbandjes die we als 'oplossing'  bedachten. Voor meisjes is dat weinig opvallend (getuige de nog regelmatige oprechte verbazing van nieuwbakken kennissen dat dat haarbandje er niet alleen voor de sier is), maar gaat dat ook op voor jongens?  Tuurs mama daagde mij uit (allé, ze vroeg het in feite gewoon heel erg vriendelijk - en omdat ik in feite diep van binnen ook wel een vriendelijk persoon ben, kon ik niet weigeren): stoere jongenshaarbandjes.

Stoere maar toch sobere jongensstofjes heb ik niet in de kast liggen, en dus kocht ik 3 x 20 cm aan bij Juffertje Uil. In combinatie met uni-kleurtjes uit de voorraad zijn de haarbandjes dubbelzijdig draagbaar.

En omdat je op één been niet kan staan, maakte ik er ook een klein opbergzakje bij.


En of hij er stoer mee staat? Oordeel zelf.
Die haarbandjes, lieve volgers, zijn trouwens ook prima maakbaar én draagbaar zónder zakje voor CI. Als we met z'n allen nu eens allemaal aan de haarbandjes gaan, dan vallen onze CI-kindjes al helemaal niet meer op, nietwaar?!

16 opmerkingen

  1. Wat een creatief idee, die tutorial van jou is prachtig! Stoere haarbandjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool sta hij ermee, da edde gij goe gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super chique!!! En coole Tuur staat er geweldig mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo lief! Tuur en zijn mama zijn je vast heel erg dankbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeel stoer!! ik wil wel meedoen met de haarbandjes trend, maar ben helaas geen geboren-naai-genie.... :D (da's ne kleinen hint moest ge hem ni doorhebben :D) ;)
    groetjes,
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stoere haarbandjes! Heel lief van je om er voor Tuur een paar te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi. Wellicht voor de jongens ook leuk om een CI-bandana te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey, zo'n leuk stukje geschreven en zo'n lieve reacties van de anderen, en wij zijn er echt superblij mee DANKJEWEL LIEVE SCHAT
    Elke, mama van stoer Tuur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!
    Onze dochter Lene helpt alvast met de haarbandentrend, want ze draagt ze graag (en ik heb er ook al een aantal voor haar gemaakt, o.a. bij de Mara Blouse).
    Mijn schoonzus begeleidt kindjes met CI en verwijst vaak naar jouw tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. knappe kerel, en ja hoor: geslaagd stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij ben jij nu de persoonlijke ster van Tuur !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n mooi initiatief! Grappig dat je 20 cm kopen gierig vindt, ik kocht op het begin (niet zo lang geleden dus) altijd 15 cms (en nu nog soms) om Elysse haar Lazy Day Skirts mee te maken... nooit aan gedacht dat het gierig zou overkomen :-S.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoelde dus 25 cms.... 15 zou beetje te kort zijn :-)

      Verwijderen

Latest Instagrams

© sisko by mieke. Design by FCD.